10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 23 مرداد 1402 ساعت 18:23

برگزاری نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با مدیرعامل مس باهنر

در شرایطی که برخی از مشتریان با سوءاستفاده از تحریم های ظالمانه  استکبار  ، مشکلات احتمالی ناشی از تحریم را بهانه ای برای عدم پرداخت مطالبات شرکتها  قرارداده اند ؛ همکاری در پیگیری وصول  وجوه حاصل از صادرات، میتواند مورد توجه سفرای کشور عزیزمان قرار گیرد تا همچون تلاش ارزشمند ایشان دربازگشت مطالبات کلان کشور از صادرات نفت، مطالبات جزیی شرکتها هم به همان نحوه به چرخه بانک مرکزی برگردد

به گزارش جهان معدن  و به نقل از روابط عمومی صنایع مس شهید باهنر ؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سفر یکروزه به استان کرمان، و در حاشیه نشست با مدیران و فعالان اقتصادی این استان، جلسه‌ای هم با مدیرعامل مس باهنر برگزار کرد.
در این نشست که در محل اتاق بازرگانی ودر حضور استاندار ومعاون اقتصادی وی، رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برگزار شد؛ موضوع صادرات مس باهنر وهمکاری سفرا در پیگیری وجوه حاصل از صادرات در بازارهای هدف خصوصا بازار ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین در نشست مدیران اقتصادی استان اظهار داشت: سیاست‌‌ دولت ‌توسعه اقتصادی است.
وی با بیان اینکه در وزارت خارجه و دیپلماسی اقتصادی، سیاست‌های دولت سیزدهم توسعه اقتصادی کشور است، گفت: تولید و خلق ارز از سیاست‌های مهم دولت در این دوره است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه تثبیت و حفظ بازارهای صادراتی و ایجاد بازارهای جدید را با جدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: بازارهای جدیدی برای صادرات محصولات کشور پیدا شده است.
وی همچنین با بیان اینکه سفرا وظیفه هماهنگی برای توسعه صادرات محصولات را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: رایزنان اقتصادی در سفارتخانه‌ها باید در خدمت صادرکنندگان باشند.
صفری تاکید کرد؛ باید مشکلات به ما گفته و پیشنهادات ارائه شود تا از طریق سفرا برای تسهیل صادرات و خنثی کردن تحریم‌ها تلاش کنیم. وی افزود: بازگرداندن مطالبات کشور در شرایط تحریم، یکی از نشانه‌های موفقیت ما در این زمینه است