16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 آبان 1402 ساعت 06:05

فرح‌آبادی مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا: سه صندوق تحت مدیریت کیمیا دارایی 3 هزار میلیارد تومانی ایجاد کرده‌اند

مهرداد فرح‌آبادی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه کیش‌اینوکس 2023 برگزار شد؛ از اهم اقدامات انجام شده این شرکت طی مدت  فعالیت خود سخن گفت و در خصوص تاریخچه تاسیس این شرکت گفت: تامین سرمایه کیمیا به عنوان دوازدهمین شرکت تامین سرمایه اسفند ماه سال گذشته مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت و با سرمایه ثبتی ۲ هزار میلیارد تومان کار خود را آغاز کرد که این میزان یک رکورد محسوب می‌شود.
به گزارش جهان معدن ؛  مهرداد فرح‌آبادی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا با بیان اینکه اسفند ماه سال گذشته موافقت اصولی پروژه 900 میلیون دلاری اکسیر از شرکت فرابورس گرفته شد، خاطرنشان کرد: این پروژه به تولید 400 هزار تن کنسانتره در مجتمع مس سونگون کمک می‌کند.
فرح‌آبادی در ادامه به استقبال بی‌نظیر از پذیره‌نویسی سهام  تکیمیا اشاره کرد و گفت:  تمرکز اصلی این مجموعه طی 6 ماه ابتدایی شروع فعالیت بر چگونگی تاسیس، راه‌اندازی و توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود.
وی با بیان اینکه توان رقابت‌پذیری و افزایش کفایت سرمایه شرکت‌های تامین سرمایه مهمترین کار ویژه راه‌اندازی و تکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: همانگونه که می‌دانید تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای نهادهای مالی به ویژه شرکت‌های تامین ‌سرمایه موضوع بسیار محوری و با اهمیتی است.
مدیرعامل تکیمیا در ادامه به راه‌اندازی صندوق‌های جدید تامین سرمایه کیمیا اشاره کرد و گفت: تامین سرمایه کیمیا از یک‌سال پیش شناسایی پروژه‌های سودآور شرکت ملی مس صنایع ایران را آغاز کرده و در این رابطه بیش از 30 گزارش توجیهی تدوین شده است.
وی با اشاره به اینکه دارایی تحت مدیریت (AUM) صندوق‌های تامین سرمایه کیمیا طی مدت کوتاهی به 3 هزار میلیارد تومان رسید، افزود: پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت هزار میلیارد تومانی اونیکس که مرداد ماه انجام شد؛ با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران همراه شد و در چند ساعت آغاز پذیره‌نویسی تمامی واحدهای عرضه شد.
وی همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون ارزش این صندوق با بازدهی سالانه 31.6 درصدی در مهر ماه بالغ بر هزار و 300 میلیارد تومان است، با ابراز امیدواری از اینکه این رشد تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: «آذرین» دومین صندوق تامین سرمایه کیمیا هشتم مهر ماه و در شرایطی که بازار سرمایه دوران سختی را می‌گذراند؛ پذیره‌نویسی شد.
 وی با بیان اینکه این صندوق بخشی 1000 میلیارد تومانی نیز مورد استقبال چشمگیر فعالان بازار سرمایه قرار گرفت، گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شده؛ سودآوری قابل‌توجهی برای آن انتظار می‌رود.
وی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری صنعت مس به عنوان بازارگردان فملی با AUM نهصد و پنجاه میلیارد تومانی یکی دیگر از محصولات کیمیا به شمار می‌رود، افزود: در مجموع این سه صندوق دارایی تحت مدیریت 3 هزار میلیارد تومانی ایجاد کرده‌اند.
وی  ادامه داد: بر اساس قرارداد شرکت ملی صنایع مس با تامین سرمایه کیمیا که از طریق سامانه کدال به استحضار سهامداران رسید؛ مسئولیت و وظیفه ارزیابی طرح‌های توجیهی شرکت ملی صنایع مس ایران به شرکت تامین سرمایه کیمیا محول شده است که این قرارداد درآمد با ثبات برای شرکت فراهم می‌کند.
فرح‌آبادی با بیان اینکه به شکل کلی تامین مالی پروژه‌های محوری ملی صنایع مس در دستور کار تامین سرمایه کیمیا قرار دارد، گفت: با این حال تامین سرمایه کیمیا به حوزه معدن و صنایع‌معدنی محدود نیست. سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی، دارویی، فلزی، خودرو، انتشار اوراق، بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی و ... با هدف کاهش ریسک و مدیریت دارایی نیز از دیگر برنامه‌های کیمیا محسوب می‌شود.
مدیرعامل تکیمیا چشم‌انداز این شرکت را با حمایت‌های بسیار خوب هیات‌مدیره و همچنین گروه مالی کیمیا مس ایرانیان مثبت ارزیابی کرد و گفت: دستاوردهای کم‌نظیری در کیمیا رقم خورده و امیدوارم سرمایه‌گذاران به زودی شاهد ثمرات اقدامات انجام شده باشند.  
مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا در پایان در خصوص افزایش سرمایه گفت: شرکت‌های تامین سرمایه زمانی به سمت افرایش سرمایه حرکت می‌کنند که کفایت سرمایه آنها پر شده باشد و ظرفیتی برای قبول تعهدات جدید نداشته باشند. در حال حاضر تامین سرمایه کیمیا از ظرفیت لازم برای قبول تعهدات برخوردار است.